Forbund1 cases Bliv inspireret af et udvalg af cases fra Forbund1. Nogle opgaver er vi flere på, mens andre er soloprojekter. Samlet giver eksemplerne her et godt indblik i, hvilken type opgaver Forbund1 kan løse for jer. AlleStrategisk kommunikationVideoproduktionPublic AffairsAnalyseFundingVisuel identitetAlle Offshoreenergy.dkDesign af magasin – indhold der understøttes af det visuelle udtryk Årbog for brancheorganisationen skulle præsenteres i et nyt design Nordsjællands Metalstøberi A/SFilm og hjemmeside Til trods for et stort potentiale, var Nordsjællands Metalstøberi udfordrede med hensyn til at kunne konkurrere på det internationale marked. Plastix A/SPlastaffald omdannes til ressource Alle kender omfanget af plastik i havene. Universal Robots A/SRobotter i øjenhøjde Universal Robots er en robot- og automationsvirksomhed, ønskede at øge kendskabsgraden til robotteknologiske løsninger og bidrage til at vise cobotteknologiens potentiale og gevinster. Toptronic A/SGlobal marketingstrategi Komplekse produkter til globalt marked. Kan man formidle komplekse produkter på en forståelig måde? Secure A/SNetværk, iværksætteri og skolesamarbejde Indehaveren af Secure A/S – en mindre og mellemstor familieejet producent af avancerede aluminiumsløsninger. PostNordFilm, der skaber identitet I forbindelse med lanceringen af Postnord i Danmark, handlede udfordringen om at få udbredt bevidstheden om PostNords nye identitet Slots- og EjendomsstyrelsenDesign af magasin: Visionen tydeliggøres gennem design Slots- og Ejendomsstyrelsen ønskede at gøre kulturarven mere tilgængelig. Studio A / Standard CosmeticsDet visuelle fundament for vækststrategien Hvordan kan design bruges til at skabe opmærksomhed og tillid hos kunderne? Nordbo Robotics A/SFormidling af cutting edge teknologi Det robotteknologiske potentiale er enormt. Hvordan kommunikerer man det? Københavns LufthavneTræningsfilm til nyansatte Københavns Lufthavne var udfordrede med hensyn til at oplyse og udvikle deres medarbejdere. KJV A/SVirksomhedscases i medierne KJV, et af landets førende leverandører af skærende værktøjer, ønskede at få udbredt kendskabet til deres virksomhed og funderet deres salgsposition. NOVENCO Building & Industry A/SBrandingfilm NOVENCO Building & Industry A/S udvikler og fremstiller verdens mest energivenlige ventilatorer. Vi har udarbejdet en række engelsksprogede film, der understøttede virksomhedens globale vækststrategi. Happtec ApSIværksætterkommunikation Den nystiftede robotvirksomhed Happtec er en del af det spirende robotmiljø i Odense Food Nation60 siders imageanalyse FoodNation Danmark er en paraplyorganisation beliggende i Axelborg Disinfection RobotEngelsksprogede film Udarbejdelse af en profilfilm der tydeligt viser produktets relevans og potentiale. Damvig A/STeknologiske spidskompetencer – 3D print, konkrete cases & PR Damvig A/S er blandt Skandinaviens mest fremtrædende 3D-print virksomheder. Cobot Lift ApSFilm der viser robotter med muskler En kombination af PR, cases og engelsksproget profilfilm med USPere og tilhørende grafik satte ord og billeder på en række af de mange løfteopgaver Cobot Lift er skabt til at håndtere Almexa A/SMarkedsføring af metalvirksomhed Manglende marketingindsats. Som mindre og mellemstor virksomhed er fokus oftere på produktion end marketing. OSG Scandinavia A/SVideo: udviklende samarbejde OSG Scandinavia er en del af den japanske OSG koncern. OSG er globalt førende indenfor udvikling og fremstilling af skærende værktøjer. OSG ønskede en testemonialvideo, der viser, hvordan OSG Scandinavia samarbejder med danske industrivirksomheder for at skabe vækst og udvikling ParkinsonforeningenBedre vilkår for personer med Parkinsons sygdom Parkinsonforeningen ønskede at sætte fokus på forholdene for parkinsonpatienter i den sene fase. Analysen leverer viden og indsigt til kommende politik. ItsMyCargoSoftfunding i EU ItsMyCargo ønskede at udvikle nye services til især mindre udbydere ved at gentænke, hvordan economies of scale påvirker prisforhandlinger og automatisering af samarbejde mellem mange aktører i transportværdikæden. IMADAStyrkelse af synlighed Institut for Matematik og Datalogi på SDU ønskede at styrke deres internationale engagement og evne til at opdyrke internationale samarbejdspartnere. Rose Holm A/SKommunikation, der styrker relationerne Internationalt marketingmateriale, portrætfilm, SoMe og PR. Familieejet metalvirksomhed sagde farvel til 90% af kunderne, ændrede sit image, styrkede sin profil og 3 doblede omsætningen. Hvilken rolle spillede målrettet strategisk kommunikation? Technicon A/SDagsordensættende teknologikommunikation: PR, SoMe & marketing Hvordan gør man robotter til hvermandseje, og kan en gazellevirksomhed med gennemslagskraft præge samfundsdagsordenen? Ja! nemlig.comFilm: få fat i nye kollegaer på en anderledes måde Kan film tiltrække ansøgere? Ja! Kompetente medarbejdere er den afgørende X-faktor for væksten i mange virksomheder. Se hvordan Danmarks største onlinesupermarked brugte film til at rekruttere nye medarbejdere. Haarup Maskinfabrik A/SMMVer & bæredygtig kommunikation Hvordan sætter man grøn omstilling op i gear, kommunikerer om det så medier og politikere lytter og inspireres? Her er historien om Haarup Maskinfabrik A/S som med knap 80 ansatte ville vise hvordan også mindre og mellemstore virksomheder kan bidrage til en bæredygtig udvikling. Stena Recycling A/S Integreret kommunikation for stærkere markedsposition Fra spild til ressource. Stena Recycling A/S, nordens største genanvendelsesvirksomhed, fik etableret en stærkere position på markedet. Strategisk kommunikation Nordsjællands Metalstøberi A/SFilm og hjemmeside Til trods for et stort potentiale, var Nordsjællands Metalstøberi udfordrede med hensyn til at kunne konkurrere på det internationale marked. Plastix A/SPlastaffald omdannes til ressource Alle kender omfanget af plastik i havene. Universal Robots A/SRobotter i øjenhøjde Universal Robots er en robot- og automationsvirksomhed, ønskede at øge kendskabsgraden til robotteknologiske løsninger og bidrage til at vise cobotteknologiens potentiale og gevinster. Toptronic A/SGlobal marketingstrategi Komplekse produkter til globalt marked. Kan man formidle komplekse produkter på en forståelig måde? Secure A/SNetværk, iværksætteri og skolesamarbejde Indehaveren af Secure A/S – en mindre og mellemstor familieejet producent af avancerede aluminiumsløsninger. Nordbo Robotics A/SFormidling af cutting edge teknologi Det robotteknologiske potentiale er enormt. Hvordan kommunikerer man det? KJV A/SVirksomhedscases i medierne KJV, et af landets førende leverandører af skærende værktøjer, ønskede at få udbredt kendskabet til deres virksomhed og funderet deres salgsposition. NOVENCO Building & Industry A/SBrandingfilm NOVENCO Building & Industry A/S udvikler og fremstiller verdens mest energivenlige ventilatorer. Vi har udarbejdet en række engelsksprogede film, der understøttede virksomhedens globale vækststrategi. Happtec ApSIværksætterkommunikation Den nystiftede robotvirksomhed Happtec er en del af det spirende robotmiljø i Odense Damvig A/STeknologiske spidskompetencer – 3D print, konkrete cases & PR Damvig A/S er blandt Skandinaviens mest fremtrædende 3D-print virksomheder. Cobot Lift ApSFilm der viser robotter med muskler En kombination af PR, cases og engelsksproget profilfilm med USPere og tilhørende grafik satte ord og billeder på en række af de mange løfteopgaver Cobot Lift er skabt til at håndtere Almexa A/SMarkedsføring af metalvirksomhed Manglende marketingindsats. Som mindre og mellemstor virksomhed er fokus oftere på produktion end marketing. OSG Scandinavia A/SVideo: udviklende samarbejde OSG Scandinavia er en del af den japanske OSG koncern. OSG er globalt førende indenfor udvikling og fremstilling af skærende værktøjer. OSG ønskede en testemonialvideo, der viser, hvordan OSG Scandinavia samarbejder med danske industrivirksomheder for at skabe vækst og udvikling Rose Holm A/SKommunikation, der styrker relationerne Internationalt marketingmateriale, portrætfilm, SoMe og PR. Familieejet metalvirksomhed sagde farvel til 90% af kunderne, ændrede sit image, styrkede sin profil og 3 doblede omsætningen. Hvilken rolle spillede målrettet strategisk kommunikation? Technicon A/SDagsordensættende teknologikommunikation: PR, SoMe & marketing Hvordan gør man robotter til hvermandseje, og kan en gazellevirksomhed med gennemslagskraft præge samfundsdagsordenen? Ja! nemlig.comFilm: få fat i nye kollegaer på en anderledes måde Kan film tiltrække ansøgere? Ja! Kompetente medarbejdere er den afgørende X-faktor for væksten i mange virksomheder. Se hvordan Danmarks største onlinesupermarked brugte film til at rekruttere nye medarbejdere. Haarup Maskinfabrik A/SMMVer & bæredygtig kommunikation Hvordan sætter man grøn omstilling op i gear, kommunikerer om det så medier og politikere lytter og inspireres? Her er historien om Haarup Maskinfabrik A/S som med knap 80 ansatte ville vise hvordan også mindre og mellemstore virksomheder kan bidrage til en bæredygtig udvikling. Stena Recycling A/S Integreret kommunikation for stærkere markedsposition Fra spild til ressource. Stena Recycling A/S, nordens største genanvendelsesvirksomhed, fik etableret en stærkere position på markedet. Videoproduktion Du kan se mere på vores YouTubekanal Nordsjællands Metalstøberi A/SFilm og hjemmeside Til trods for et stort potentiale, var Nordsjællands Metalstøberi udfordrede med hensyn til at kunne konkurrere på det internationale marked. PostNordFilm, der skaber identitet I forbindelse med lanceringen af Postnord i Danmark, handlede udfordringen om at få udbredt bevidstheden om PostNords nye identitet Københavns LufthavneTræningsfilm til nyansatte Københavns Lufthavne var udfordrede med hensyn til at oplyse og udvikle deres medarbejdere. Disinfection RobotEngelsksprogede film Udarbejdelse af en profilfilm der tydeligt viser produktets relevans og potentiale. Cobot Lift ApSFilm der viser robotter med muskler En kombination af PR, cases og engelsksproget profilfilm med USPere og tilhørende grafik satte ord og billeder på en række af de mange løfteopgaver Cobot Lift er skabt til at håndtere nemlig.comFilm: få fat i nye kollegaer på en anderledes måde Kan film tiltrække ansøgere? Ja! Kompetente medarbejdere er den afgørende X-faktor for væksten i mange virksomheder. Se hvordan Danmarks største onlinesupermarked brugte film til at rekruttere nye medarbejdere. Public Affairs Plastix A/SPlastaffald omdannes til ressource Alle kender omfanget af plastik i havene. Damvig A/STeknologiske spidskompetencer – 3D print, konkrete cases & PR Damvig A/S er blandt Skandinaviens mest fremtrædende 3D-print virksomheder. Technicon A/SDagsordensættende teknologikommunikation: PR, SoMe & marketing Hvordan gør man robotter til hvermandseje, og kan en gazellevirksomhed med gennemslagskraft præge samfundsdagsordenen? Ja! Haarup Maskinfabrik A/SMMVer & bæredygtig kommunikation Hvordan sætter man grøn omstilling op i gear, kommunikerer om det så medier og politikere lytter og inspireres? Her er historien om Haarup Maskinfabrik A/S som med knap 80 ansatte ville vise hvordan også mindre og mellemstore virksomheder kan bidrage til en bæredygtig udvikling. Stena Recycling A/S Integreret kommunikation for stærkere markedsposition Fra spild til ressource. Stena Recycling A/S, nordens største genanvendelsesvirksomhed, fik etableret en stærkere position på markedet. Analyse Food Nation60 siders imageanalyse FoodNation Danmark er en paraplyorganisation beliggende i Axelborg ParkinsonforeningenBedre vilkår for personer med Parkinsons sygdom Parkinsonforeningen ønskede at sætte fokus på forholdene for parkinsonpatienter i den sene fase. Analysen leverer viden og indsigt til kommende politik. Funding ItsMyCargoSoftfunding i EU ItsMyCargo ønskede at udvikle nye services til især mindre udbydere ved at gentænke, hvordan economies of scale påvirker prisforhandlinger og automatisering af samarbejde mellem mange aktører i transportværdikæden. IMADAStyrkelse af synlighed Institut for Matematik og Datalogi på SDU ønskede at styrke deres internationale engagement og evne til at opdyrke internationale samarbejdspartnere. Visuel identitet Offshoreenergy.dkDesign af magasin – indhold der understøttes af det visuelle udtryk Årbog for brancheorganisationen skulle præsenteres i et nyt design Slots- og EjendomsstyrelsenDesign af magasin: Visionen tydeliggøres gennem design Slots- og Ejendomsstyrelsen ønskede at gøre kulturarven mere tilgængelig. Studio A / Standard CosmeticsDet visuelle fundament for vækststrategien Hvordan kan design bruges til at skabe opmærksomhed og tillid hos kunderne?