Case
Studio A / Standard Cosmetics

Opgave:
Studio A og søstervirksomheden Standard Cosmetics ønskede i forbindelse med et navneskifte en stærkere visuel identitet – som afsæt for en ny vækststrategi med flere klinikker og flere kursister på deres uddannelser.

Den visuelle identitet skulle afspejle klinikken, som er karakteriseret ved veluddannede behandlere og et klart fokus på kvalitet, sikkerhed – og jo ikke mindst skønhed.

Løsning: Det specialdesignede logo trækker inspiration fra klassiske skrifttyper med høj kontrast og et elegant udtryk, mens det skrå snit i bogstaverne giver logoet mere karakter. Det skrå snit anvendes ligeledes i farveflader og beskæring af billeder.

Marmorbaggrunden er valgt som et visuelt element, fordi det helt konkret og visuelt udtrykker Studio A’s karakter: kvalitet, sikkerhed og skønhed.

Alt sammen for at understøtte klinikkens ønske om at give kunderne en tryg og professionel oplevelse.

For at sikre en konsistent linje i implementeringen af den visuelle identitet har Forbund1 udarbejdet en designmanual, som beskriver grundelementerne i designet – herunder logo, farver, supplerende skrifttype og andre visuelle virkemidler.

Implementeringen består bl.a. af facadeskiltning, vinduer, skilte, nyhedsbrev, gavekort, kuverter, visitkort, brochurer og flere andre tryksager samt rådgivning omkring fotos og hjemmeside.

Kontakt

Klaus Juul Jensen
(+45) 2899 1901
kjj@forbund1.dk